5 porad jak skutecznie sprzedawać na Exapro

Zastanawiasz się jak zwiększyć szansę sprzedaży swoich maszyn na Exapro? Przeanalizowaliśmy tysiące naszych transakcji i jesteśmy pewni, że 5 poniższych zasad znacznie zwiększy szansę sprzedaży.

Stosowanie się do tych zasad pomoże Ci efektywnie sprzedawać swoje maszyny.

1. Zadbaj o dobre zdjęcia

Oferta posiadająca co najmniej 10 zdjęć daje 15-krotnie większe szansę na znalezienie nabywcy niż oferta z 3 zdjęciami. Zamieszczenie większej liczby zdjęć to pierwszy krok by szybko pozyskać kupca.

Zdjęcia powinny być ostre by dokładnie prezentować urządzenie - uzyskasz ten efekt zapewniając dobre oświetlenie. Staraj się w miarę możliwości pokazać maszynę ze wszystkich stron, tak by potencjalny kupiec mógł dobrze ocenić jej stan zewnętrzny. Następnie wykonaj zdjęcia kluczowych elementów - w zależności od rodzaju maszyny np. obszaru roboczego, wrzeciona, stołu itd. Dzięki temu klient będzie mógł ocenić ogólny stan techniczny.

Na Exapro nie ma limitu co do ilości fotografii. Pamiętaj, że im więcej zdjęć tym większa szansa na pozyskanie nabywcy. Dlatego też jeśli w cenie są jakieś narzędzia, formy czy części zamienne dodaj również ich zdjęcia.

2. Wybierz odpowiednią kategorię

70% odwiedzających Exapro nawiguje po kategoriach w poszukiwaniu maszyny, stąd wybór odpowiedniej kategorii jest kluczowy.

Nasz podział maszyn na kategorie to efekt wieloletniego doświadczenia, dzięki czemu system ten jest klarowny zarówno dla kupujących jak i sprzedających. Dobrym przykładem są np. tokarki. Podczas gdy wiele podobnych serwisów umieszcza je wszystkie w jednej kategorii, my dzielimy je na 9 różnych! Tokarka pionowa to przecież nie to samo co automat tokarski.

Dlatego też zachęcamy byś poświęcił(a) chwilę na zapoznanie się z dostępnymi kategoriami przed podjęciem decyzji, w której z nich umieścić swoją maszynę.

3. Stwórz szczegółowy opis

Podczas tworzenia opisu maszyny należy pamiętać o dwóch aspektach:

  1. Klienci dużo chętniej składają zapytania na ogłoszenia wzbudzające zaufanie - stąd ważne jest by zamieścić możliwie dużo informacji na temat stany technicznego, wyposażenia opcjonalnego, historii serwisowej itp. Warto również wspomnieć o sposobie dotychczasowego wykorzystywania maszyny jak również co jest powodem sprzedaży.
  2. Wyczerpujący opis urządzenia znacząco wpływa na ilość odsłon oferty. Nasza wewnętrzna wyszukiwarka jak i internetowe wyszukiwarki takie jak Google czy Bing zwracają uwagę na treść strony. Im więcej słów kluczowych na stronie tym wyżej Twoja oferta w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że potencjalny klient przed dokonaniem zakupu chciałby wiedzieć:

  • Do czego maszyna była wykorzystywana?
  • W jaki sposób była serwisowana?
  • Ile godzin/ cykli przepracowała?
  • Ilu miała wcześniej właścicieli?
  • Czy w dalszym ciągu jest w produkcji?
  • Podstawowe dane techniczne.
  • Co wchodzi w skład oferty (części zamiennie, dodatkowe akcesoria)?
  • Czy w cenie jest załadunek na samochód lub kontener (ewentualnie inne reguły Incoterms)?
  • Wymiary i waga maszyny.

Postaraj się by w opisie znalazły się wszystkie te informacje!

4. Określ cenę sprzedaży

Ogłoszenia z podaną ceną mają 3-krotnie większą szansę na znalezienie nabywcy.

Podanie ceny i pokazanie jej na stronie przekłada się na poważniejsze zapytania. Klienci pytający o takie oferty są już świadomi jakiej kwoty oczekujesz.

Of Oczywiście warto również zachować pewien margines na wypadek późniejszych negocjacji. Nasze analizy wskazują, że cena maszyny używanej jest średnio negocjowana o ok. 11%.

5. Bądź aktywny

Klient składający zapytanie na Twoją maszynę złoży je również średnio na 4 inne maszyny. Ważne jest dlatego by szybko reagować na napływające zapytania. Dzięki temu często wyróżnisz się na tle pozostałych sprzedawców oraz wzbudzisz zaufanie dzięki czemu znacząco zwiększysz szansę sprzedaży.

Gotowy by zacząć sprzedawać na Exapro?

Teraz masz już w ręku wszystkie atuty! Kliknij tutaj by zamieścić ogłoszenie.

Dodaj ogłoszenie

Ta strona jest również dostępna w języku angielskim
This page also exists in English